Urok hotelowej restauracji

Zdaniem wielu osób sercem każdego obiektu hotelowego jest restauracja. Ciężko wyobrazić sobie placówkę aspirującą do miana prestiżowej, która nie miałaby w zanadrzu takiego przybytku. W hotelu ludzie pojawiają się w różnych celach. Biznesmeni traktują go przede wszystkim jako sypialnię, bo w ciągu dnia krążą po mieście załatwiając ważne sprawy. Dla turystów z kolei stanowi bazę wypadową do zwiedzania okolicy. Dotyczy to wszystkich hoteli działających w miejscowościach o uznanych walorach podróżniczych. Jeśli goście zrobią się głodni, muszą mieć gdzie zjeść.

 

Smaczny posiłek to podstawa w gastronomii, ale w przypadku restauracji liczą się też inne elementy. Meble jakie znajdą się na sali to podstawowa część wystroju. Determinują one stylistykę wnętrza i bezpośrednio wpływają na percepcję gości. Krzesła, na których zasiądą klienci powinny być wygodne i dobrze wyprofilowane. Niewykluczone, że spędzą oni na jedzeniu i rozmowach dłuższy czas, muszą zatem czuć się dobrze. Wzornictwo jest uzależnione od koncepcji dekoratora. Najważniejsze, aby była ona spójna i konsekwentna.

 

Jeśli mowa o krzesłach, trzeba wspomnieć również o stołach. Od ich wielkości zależy, ilu gości będzie mogło zasiąść i spożyć posiłek. Potrzeby bywają różne, dlatego dobra hotelowa restauracja powinna dysponować stolikami dla co najmniej dwóch, a maksymalnie ośmiu osób. Ich ilość musi być taka, aby żaden z gości nie miał problemu ze znalezieniem miejsca.